Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

Fremtidsutsikter

NorgesGruppen skal ta nye steg inn i en digitalisert hverdag, bidra til at forbrukeren kan ta grønnere og sunnere valg og gjøre morgendagens handleopplevelse billigere og bedre.

Digitaliseringen forventes å påvirke forbrukeratferd og -forventninger de neste årene. Forbrukerkravet til automatisering av kundedialogen og til tjenester vil øke. NorgesGruppen har sterk vilje og evne til å investere i en fremtid som krever flere digitale løsninger.

NorgesGruppen forventer at det tradisjonelle dagligvaremarkedet vil være preget av relativt lave vekstnivåer i de neste årene og at forbrukerne får flere valgmuligheter gjennom nye kanaler. Konkurransen om kundene er tøff, og dagligvarebutikkene opplever økt konkurranse fra andre markedskanaler som mat i farta, spise ute, faghandel og netthandel.

Effektiviseringsgevinster i verdikjeden både på kort og lang sikt, er viktig for NorgesGruppen. Tiltak for kostnadsbesparelser er viktig for fremtidig konkurransekraft. Samtransport, returlogistikk og økte volumer for engrosvirksomheten er sentralt.

Innovasjon og tilpasningsdyktighet gjennom gode tjenester til forbrukerne, bredde i butikkonsepter og virksomheten forøvrig skal gjøre NorgesGruppen fleksibel for endringer i markedsutvikling og overfor forbrukertrender. I 2017 blir nettbutikken til MENY åpen for store deler av landet, noe som gjør supermarkedsutvalget tilgjengelig for enda flere nordmenn.

NorgesGruppen