« Tilbake til Ledige stillinger

Teamleder Kundeservice ASKO Agder AS

Teamleder Kundeservice ASKO Agder AS

LEDELSE - KUNDEKONTAKT - UTVIKLING
 
I rollen som Teamleder Kundeservice ASKO Agder vil du lede et team bestående av 5 kundebehandlere. Stillingen er en sentral funksjon hos ASKO Agder og samarbeider i eget fagråd med ledere for Kundeservice ved andre ASKO-selskaper. Leder er ansvarlig for intern drift av kundeservice, utpreget samarbeide med andre avdelinger, samt innehar en meget viktig rolle i det eksterne markeds/ kommunikasjonsarbeidet hos ASKO Agder. De viktigste ansvarsområdene i stillingen innebærer operativ ledelse, utvikling av avdelingen, samt identifisere nye salgs-muligheter og mersalg hos allerede fornøyde og lønnsomme kunder. Rollen innebærer hyppig dialog med andre avdelinger, da særlig lager, sammenstilling og transport, for å sikre best mulig kundetilfredshet. Stillingen rapporterer direkte til Markedssjef Servering.

ROLLEBESKRIVELSE

  • Ansvarlig for at kvantitative og kvalitative mål og resultatkrav innen eget ansvarsområde realiseres
  • Faglig ansvar; utviklingsorientert administrativ ledelse av kundeservicepersonell
  • Ansvarlig for å styrke et offensivt markedsrettet fokus i avdelingen, ref. ASKO`s ambisjoner
  • Utvikle vår kommunikasjon mot kunder i alle segmenter, via valgte kanaler
  • Opplæring og kvalitetssikring av avdelingens personell/ rollefordeling
  • Ordreinngang, vareflyt, fakturering via interne/ eksterne portaler
  • Ansvar for Helse, Miljø og Sikkerhet ved avdelingen
  • Ansettelse av nye medarbeidere ved avdelingen i samarbeide med Markedssjef Servering
  • Ansvarlig for at avdelingen oppfyller sine krav til HACCP, ISO 14001 og ISO 22000

KANDIDATPROFILER

Stillingen passer godt for en selvgående, proaktiv og markedsfokusert person med gode lederegenskaper og økonomisk forståelse. Kandidaten må være fleksibel og like variasjon i hverdagen. Teamleder Kundeservice må evne å motivere og utvikle sine kollegaer, være en god lagspiller, og ha et utpreget salgs- og servicefokus. Avdelingen består av medarbeidere som er stolte over hvem de er og hva de gjør. Det er hektisk i Kundeservice og riktig kandidat må evne å håndtere mange baller samtidig, og ikke minst evne å beholde roen i stressende situasjoner. Kandidaten må ha et ønske om kontinuerlig forbedring i markedsarbeidet, i samarbeidet med husets øvrige avdelinger. Det er viktig med gode kommunikasjonsevner, samt være løsningsorientert og fremoverlent.

UTDANNELSE OG ERFARING

  • Høyere utdannelse er ønskelig (Bachelor), fortrinnsvis innenfor markedsføring, logistikk, økonomi
  • Ledererfaring/ erfaring fra lignende salgs/markedsstillinger
  • Gjerne matfaglig bakgrunn/ inngående bransjekunnskap
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne norsk/ engelsk
  • Generelt gode IT-ferdigheter/ systemteknisk forståelse og erfaring

ASKO KAN TILBY

  • Selvstendige og interessante arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø med et høyt faglig nivå
  • Meget gode personlige og faglige utviklingsmuligheter
  • En sentral stilling med betydelig kontaktflate internt og eksternt
  • Konkurransedyktige lønns- og forsikringsordninger, herunder personalforsikring og helseforsikring, og pensjonsordning
  • Et aktivt bedriftsidrettslag ASKO sport & velferd
  • Firmahytter våre ansatte kan disponere

Har du spørsmål angående stillingen kan du kontakte Markedssjef Servering Geir M. Ringøen på telefon 901 91 606 eller Rekruteringsansvarlig Truls Leidland på telefon 924 13 659 eller.

Søknadsfrist 10. juni 2018. 

Vår rekrutteringsprosess involverer en test, som sammen med din søknad og CV, danner grunnlag for videre prosess. Etter samtykke fra aktuelle kandidater vil bakgrunnssjekk bli gjennomført.

Søknader på papir eller via mail vil ikke bli behandlet eller returnert.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

 

 

ASKO har forsynt Norges befolkning med mat siden 1866, har i dag 3.300 ansatte og omsatte for over 60 milliarder kroner i 2017.

ASKO omfatter 13 regionale ASKO-selskaper, lokalisert fra Lillesand i sør til Tromsø i nord.

ASKO er NorgesGruppens engrosvirksomhet. NorgesGruppen er Norges største handelshus, og ASKO er Norges største grossist.

ASKO leverer til bl.a. Kiwi, Spar, Joker, Eurospar, Meny, Deli de Luca, Mix, Shell, Esso og Best, samt til hoteller, restauranter, kafeer, kantiner, fastfood, sykehus og offentlig virksomhet.

ASKO er en ledende logistikkbedrift i Norge og i europeisk sammenheng. Vi investerer i moderne lagre og teknologi.

Som en av landets største transportbedrifter med nærmere 600 transportenheter på veiene hver dag tar vi ansvar - få aktører stiller så store krav til teknologi og miljø.

ASKO er sertifisert etter ISO 22000 - et kvalitets-system for næringsmidler, og ISO 14001 - miljøstyring.

ASKOs ambisjoner:
- Norges mest kundeorientereog effektive logistikkpartner
- Konkurransedyktig håndtering av hele varestrømmen
- Bærekraftig - Klimanøytral

ASKO Agder AS holder til i Lillesand, med ca. 200 ansatte. Total omsetning 2017 ble på ca 4 milliarder kroner. Vi levere til kunder over hele Sørlandet. ASKO Agder er i stadig utvikling, og har hatt en jevn og positiv markedsutvikling de senere år. Det jobbes nå sterkt for å befeste sin lokale markedsposisjon, samt å forsterke den interne markedskulturen for å innfri egne strategiske ambisjoner for årene som kommer.