Enklere og raskere handel

NorgesGruppens kjeder utvikler netthandel i takt med etterspørselen. Vi ser at nettkundene er flinke til å benytte seg av tilbud, de handler sunnere og planlegger bedre.


MENY startet markedsføring av netthandel høsten 2017. Netthandel er en viktig tilleggstjeneste som gir kundene en enklere hverdag. Vi plukker varene i eksisterende butikker, og utnytter ledig kapasitet i budbilfirmaer til distribusjon. Netthandelen er et positivt tilskudd til butikkene, både økonomisk, og fordi den betinger at butikken til enhver tid har samme brede sortiment i hyllene som den tilbyr på nett. 

Netthandel utgjør bare rundt én prosent av totalomsetningen i bransjen, men MENY og SPAR har god omsetningsvekst etter lanseringen i 2017. Butikker som tidlig var med i satsingen, har over ti prosent av omsetningen på nett, deriblant MENY Lade i Trondheim og EUROSPAR Blomsterdalen utenfor Bergen.

MENY
MENYs nettbutikk tilbyr netthandel gjennom 27 butikker i de største byene i landet. Kundene kan velge fra 10 000 varer, de har full oversikt over tilbud og får  inspirerende middagsoppskrifter. 

SPAR og Joker
SPAR og Joker tilbyr netthandel i utvalgte områder og utvider tilbudet fortløpende. Varene plukkes og leveres fra lokalbutikkene. Kunder som bestiller før lunsj, kan få varene levert hjem eller hente dem i nærbutikken i tide til middag samme dag.

Års- og bærekraftsrapport 2017

Års- og bærekraftsrapport 2017

Vårt mål er å ha både lønnsom og bærekraftig vekst.