Best på frukt og grønt

Butikkene ULTRA CC VEST og SPAR BØNES er kåret som beste frukt og grønt-butikker i klassene hypermarked og supermarked.
27. januar 2009

Det er Opplysningskontoret for frukt og grønt som står for kåringen i samarbeid med fagbladet Dagligvarehandelen og AC Nielsen, der AC Nielsens omfattende analysemateriale og feltarbeid er grunnlaget for å kåre vinnerne.

– Dette er andre gangen vi kårer beste frukt- og grøntavdelinger, og vi ser at interessen for konkurransen er stor i dagligvarehandelen. Vi merker også at butikkene har lagt seg i selen, og at nivået er enda høyere enn i fjor, sier Reidar Molthe, jurymedlem og daglig leder i bladet Dagligvarehandelen.

Guttorm Rebnes, jurymedlem og direktør for Opplysningskontoret for frukt og grønt er også fornøyd:
- Dette er en spennende konkurranse vi vil gjenta også neste år. Det er tydelig at norsk dagligvare blir inspirert til å ta i et ekstra tak. Det er også vår målsetting med denne kåringen: Vi vil at dagligvarehandelen skal ha et eget fokus på frukt og grønt, og at de ser hvilke positive ringvirkninger det har for butikken at kundene er fornøyde, sier Rebnes.

Les mer om kåringen her.