Best på Post i Butikk

Joker Svarttjern på Romsås er kåret til årets beste Post i Butikk i kundetilfredshets- undersøkelsen til Posten Norge. Hele 94 av 100 mulige poeng fikk Jokerbutikken.
09. mai 2007

Kundene gir Posten en totalscore på 83 av 100 mulige poeng. Det innebærer at over åtte av ti kunder er svært fornøyde med Posten. Trenden har vært oppadgående siden undersøkelsene startet i 2002, og ligger nå på et høyt stabilt nivå. Post i Butikk scorer høyere enn noen gang - 79 -, noe som viser at kundene verdsetter kompetansen til de ansatte i Post i Butikk, i tillegg til lange åpningstider og god tilgjengelighet.

 

Joker Svarttjern beste Post i Butikk
Joker Svarttjern på Romsås i Oslo ble kåret, blant butikkene i undersøkelsen til beste Post i Butikk. Dette er første gang en Post i Butikk i Oslo vinner. Joker Svarttjern oppnår en score på 94 poeng, og kundene er veldig fornøyde med service og kompetanse.

 

Selv om Joker Svarttjern får den gjeveste utnevnelsen er det mange butikker og kiosker i NorgesGruppen som utmerker seg. Her er en oversikt over regionsvinnerne og de beste Post i Butikk:

 

  • Region Oslo/Akershus: Joker Svarttjern (94 poeng)
  • Region Øst: Kiwi Langeland, Kongsvinger (86 poeng) og Meny Botne, Holmestrand (86 poeng)
  • Region Sør: Meny Skjelsvik, Telemark (beste PIB i region sør med 88 poeng), Meny Grim, Kristiansand (Beste PIB på Sørlandet med 86 poeng)
  • Region Vest: Kiwi Alversund, Hordaland (86 poeng)
  • Region Midt: Mix Bjugn (86 poeng)
  • Region Nord: Mix Havøysund (Postbua), Finnmark (Beste PiB i nord, nest best i landet med 90 poeng). Vi nevner også Spar Borg, Nordland (tredje beste PiB i landet med 89 poeng)

 

Og topp 10 PIB:

  1. JOKER Svarttjern - 94 poeng
  2. Postbua (MIX) - 90 poeng
  3. SPAR Borg - 89 poeng
  4. MENY Skjelsvik - 88 poeng
  5. MENY Telemarkesporten - 87 poeng
  6. MIX Kiosken Bjugn - 86 poeng
    KIWI Ikenberget - 86 poeng
    MENY Grim - 86 poeng
    MENY Holmestrand - 86 poeng
    KIWI Langeland - 86 poeng

NorgesGruppens butikker tok alle de 10 første plassen i undersøkelsen. Det er hyggelig å registrerer av våre PIBer over hele landet får høy score av sine kunder.

 

Om undersøkelsen

Kundeundersøkelsen er gjennomført i mars og april 2007 av MMI blant 13.000 kunder. Både postkontor, Post i Butikk, bedriftssentre og kundeservice er med i undersøkelsen. Kundene har uttalt seg om forhold knyttet til blant annet service, kompetansenivå, åpningstider, ventetid, beliggenhet, klagebehandling, kunnskap, omdømme og Posten totalt. Kundeundersøkelsen gjennomføres to ganger i året, vår og høst.