illustrasjonsbilde
Aktuelt

Fiskelykke i Meny

Å satse på ferskpakket fisk har vist seg å være en kjempesuksess for Meny, landets største supermarkedkjede.

 

-  Siden kampanjen startet har vi solgt 20 000 pakker ferskpakket fisk ukentlig. Dette er betydelig mer enn vi hadde håpet på, sier kategoriansvarlig Kenneth Lindland i Meny.

Lindland forteller at Meny håper å få unge familier til å bli fiskefrelste. Tradisjonelt er det den eldre gard som oftest kjøper fisk. Ved å satse på ferdigpakket fisk, uten skinn og bein, håper man å tiltrekke seg nye kundegrupper.

Meny satser selvsagt ikke bare på ferdigpakket fisk. Også fisk i løsvekt er et satsingsområde.

- Derfor bygger vi nå om et stort antall fiskedisker. Bare i år vil 50 Meny-butikker få nye, flotte fiskedisker, sier Lindland.

I forbindelse med satsingen på fisk, har Meny fått laget en egen fiske-kokebok. Boken, som er utarbeidet i samarbeid med ”The Flying Culinary Circus”, er allerede en suksess. Kun etter få dager i Meny-butikkene er den solgt i nesten 1000 eksemplarer.