Helgø og Meny forener krefter

Helgø Matsenter og Meny ønsker å slå seg sammen i Rogaland. Målet er å utvikle enda bedre butikker for kundene og forsterke posisjonen i markedet.
17. november 2011

Alle eksisterende butikker skal opprettholdes og styrkes videre. Melding om sammenslåingen er sendt Konkurransetilsynet.

Intensjonen er at det nye selskapet skal bestå av 15 butikker og ledes fra Helgø sitt eksisterende kjedekontor på Mariero i Stavanger. Daglig leder for selskapet vil bli Roald Helgø. Sammenslåingen vil ikke ha noen konsekvenser for ansatte ved kjedekontorene eller i butikk. Ønsket oppstart av det nye selskapet er tidlig vinter 2012.

”Helgø har vært en sterk aktør i Rogaland i over 50 år. Denne posisjonen ønsker vi nå å styrke ytterligere sammen med Meny. Det er mange likheter mellom Helgø og Meny idag, og vi ønsker nå å tilby våre kunder det beste fra begge konseptene. For Meny betyr det nye samarbeidet tilgang til nye produktområder, som enda mer lokalmat og ferskvarer fra regionen. For Helgø betyr samarbeidet blant annet tilgang til landsdekkende markedsføring, innkjøps- og distribusjonsfordeler samt den kompetanse som finnes i Meny” sier daglig leder av Helgø Matsenter, Roald Helgø.

”Dette er en spennende samkjøring av to sterke konsepter med fokus på matglede og vareutvalg. Vi tror det er mye å hente på et slikt samarbeid og at resultatet blir en bedre handleopplevelse for kunden” sier administrerende direktør i Meny, Vegard Kjuus.

Etablering av det nye selskapet forutsetter godkjenning av Konkurransetilsynet.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

" Roald Helgø i Helgø Matsenter, tlf: 913 10 680.

" Tormod Sandstø, pressekontakt Meny, tlf: 90 94 32 15