Jacob's Utvalgte passerte 100 millioner

NorgesGruppens egen premiumserie Jacob's Utvalgte omsatte for over 100 millioner kroner i 2010.
05. januar 2011

Høsten 2009 lanserte NorgesGruppen og UNIL Jacob's Utvalgte, en serie egne produkter i premiumsegmentet. Med navnet hentet fra mathuset Jacob's på Holtet skulle matglede og smaksopplevelser settes i høysetet ved lansering av disse produktene.

Produktene har blitt godt mottatt, og i løpet av andre året (2010) produktene har vært i hyllene har man solgt for over 100 millioner kroner i serien.

Marketingsjef i UNIL, Nina Brendsrud-Andersen er fornøyd med utviklingen:
- At Jacobs Utvalgte har rundet 100 mill i omsetning, er noe som beviser at kvalitet selger. Vi er også fornøyd med utviklingen av nye produkter, både sesong og ordinære, som har kommet til serien siden lansering.

Merket er nå inne i 18 kategorier med 125 produkter inkl sesongvarer. Brød og saus er populære kategorier, men også serien med pasta som er utviklet for Jacob's Utvalgte er populært hos kundene. Det har vært stor vekst på brød etter lanseringen av Jacobs Utvalgte brød, og Alpebrødet er det mest solgte brødet i Meny per dags dato.

- Vi har fortsatt tro på videre utvikling for Jacobs Utvalgte, og mener vi har truffet både på produkter, kvalitet og design mot målgruppen, sier Brendsrud-Andersen.

Fakta:
Jacobs Utvalgte er NorgesGruppens egenutviklede merkevare (EMV), spesielt utviklet og tilpasset supermarkeder. Produktene er utviklet i samarbeid med Kulinarisk Akademi, Norges ledende matfaglige miljø. Kulinarisk Akademi har testet, smakt, evaluert og til slutt godkjent de produktene som i dag er Jacobs Utvalgte. Denne prosessen skal garantere topp kvalitet og en smaksopplevelse utenom det vanlige.