KIWI går i år seirende ut av omdømmeundersøkelsen i kategorien dagligvarehandel med en omdømmescore på 82,8 av 100 mulige poeng. MENY på sin side rykker opp fra godt omdømme til fremragende omdømme med en score på 80,2 av 100 mulige poeng, en økning fra 79,8 poeng i 2017.
- Jeg er selvfølgelig veldig stolt av at nok en undersøkelse viser at KIWI har bransjens beste omdømme, sier Jan-Paul Bjørkøy, administrerende direktør i KIWI. I KIWI bygger vi stein på stein, og det ligger hardt og målrettet arbeid bak disse resultatene. Lave priser, vellykkede kampanjer, flotte butikker og, alle viktigst, flinke og positive butikksjefer- og medarbeidere. De står på hver dag for å være best i gata og gjøre kundene fornøyd, med god hjelp fra Norges beste driftsapparat og servicekontor. Takk til alle grønne som bidrar til dette fremragende omdømmet!
- Denne målingen viser at nordmenn setter pris på vårt store utvalg, vår matinspirasjon og vår personlige service. All ære til alle våre ansatte - våre matarbeidere - som hver eneste dag sørger for å gjøre kundene enda mer fornøyde, sier Vegard Kjuus, administrerende direktør i MENY.
Totalt sett i undersøkelsen (uavhengig av bransje) klatret KIWI fra en 9. plass i 2017 til en 8. plass i 2018, mens MENY på sin side klarert fra en 18. plass i 2017 til en 12. plass i 2018.
RepTrak Norge kartlegger omdømmet til de 50 mest synlige virksomhetene i Norge. Det er kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute som står bak den årlige omdømmeundersøkelsen.
Les mer på Apelands nettsider.