Miljøvennlig blomsterjord

Skal du plante ut i helgen? Bruk da NorgesGruppens nye torvfrie blomsterjord, så sparer du miljøet. 10-literssekken blir å finne i alle kjedene.
19. mai 2017

- Jeg er glad for at vi nå har faset ut vår tradisjonelle blomsterjord som inneholdt torv, og erstattet den med et torvfritt alternativ fra Unil. Det er nemlig slik at torv er en miljøversting. Ved utgraving av torv fra myrer, kommer lagret karbon i kontakt med lufta og klimagasser dannes, sier Bjart Thorkil Pedersen, fagsjef etikk og miljø i NorgesGruppen.

Torvfri Blomsterjord (10 liter) baserer seg kun på råvarer fra Norge og består av 100 prosent komposterte hage-/parkavfall. Den egner seg til planting av blomster/planter i krukker, blomsterkasser, bed, altankasser og til omplanting av stueplanter, men kan også benyttes til opparbeiding av plen eller planting av hekk og busker.

Tar miljøansvar
– Vi skal til enhver tid ta miljøansvar. Samtidig har stadig flere kunder fått med seg at torv bidrar til klimautslipp. Jeg er derfor glad for at vi til denne vårsesongen har fått på plass et godt, miljøvennlig alternativ, avslutter Pedersen

Torvfri Blomsterjord blir å finne i MENY, KIWI, Spar og Joker.