NorgesGruppen inngår avtale med Norges Skiforbund

NorgesGruppen - med SPAR og Ali kaffe i spissen, har inngått en bred samarbeidsavtale med NorgesSkiforbund for de neste fire årene.
29. juni 2011

ASKO vil fortsette å være hovedsamarbeidspartner for Marit Bjørgen og Therese Johaug.

Supermarkedskjeden SPAR vil bli sponsor for herrelandslaget allround etter å ha vært hovedsponsor for juniorlandslaget de siste fire årene. Sprint landslaget herrer vil bli sponset av Ali kaffe. Avtalen har varighet frem over OL i Sotsji med mulighet for forlengelse.

Avtalen er unik slik sett at den sikrer alle løperne en inntekt uansett prestasjon. Ikke minst for de nest beste utøverne uten store. private avtaler, vil dette virke veldig positivt - også for rekrutteringen.

- Vi er meget tilfredse med å inngå i et langsiktig samarbeid med skiforbundet. Vår erfaring med blant andre Marit Bjørgen og Therese Johaug som samarbeidspartner har vært meget bra, både internt og eksternt, sier Torbjørn Johannson, konserndirektør i Norgesgruppen.

Langrennssjef i NorgesSkiforbund, Åge Skinstad, er stolt over å signere avtale med Norges største handlehus. For langrenn er det svært viktig å knytte seg til sterke samarbeidspartnere.

- Avtalen er en forlengelse av det lange gode forholdet vi har hatt med Norgesgruppen gjennom SPAR-avtalen på juniorlaget. Den er også en påbygning gjennom Marit og Thereses privatavtale med ASKO. Det blir veldig spennende med varemarket Ali kaffe. Her kan vi gjøre mye bra sammen. Med at SPAR flytter opp til menn allround vil dette føre til enda mer oppmerksomhet. Vi ser på NorgesGruppen som en viktig aktør i vår kommersielle utvikling med et unikt distribusjonsnett, sterke brands og verdi match med oss, sier Skinstad.