Spesialpølser er vekstvinneren

Innenfor pølsekategorien er det de smaksrike og krydrede som er vekstvinneren. Hos NorgesGruppen har omsetningen av spesialpølser økt med 51,5 prosent på to år.
15. mai 2015

Alle NorgesGruppens kjeder, enten det er Meny, Kiwi, Spar eller Joker, selger stadig mer spesialpølser. Dette er pølser som er smaksrike, krydrede og med mer rent kjøtt. Det er slutt på tiden da vi kun hadde valget mellom wiener- og grillpølser. Hos Meny er for eksempel nå hver tredje pølse som selges av type spesialpølser, selv om grill og wiener fremdeles er bestselgerne.

- Det har skjedd en aldri så liten revolusjon innen pølser de siste årene. Produsentene har skjønt at kundene vil ha mer kjøtt og smak. Vi har de siste årene fått nye pølser med både and, lam, storfe og selvfølgelig også svinekjøtt, sier leder i Meny-lauget Espen Schöning Lie.

På Jæren gleder de seg nå over den økte interessen for spesialpølser. Selskapet Prima Jæren har i tett samarbeid med slakter A. Idsøe i lang tid jobbet målrettet med utvikling av spesialpølser.

Noen av de aller mest populære spesialpølsene hos Meny er Jacobs Utvalgte Chorizo, Bratwurst og Ostepølse. I en test gjort av Dagbladet i mai 2015 ser du omtale av noen av Jacobs Utvalgte pølsene.