Indeksen rangerer 233 norske merkevarer etter en lang rekke bærekraftskriterier, og den som troner øverst på listen kan kalle seg Norges mest bærekraftige "brand". TINE toppet årets rangering.
I tillegg til hovedvinneren kåres det også vinnere innen 17 ulike bransjer/industrier, og der bet NorgesGruppen og KIWI godt fra seg. KIWI ble kåret til Norges mest bærekraftige dagligvarekjede, og kom i tillegg på pallen blant de aller mest bærekraftige merkene totalt sett. NorgesGruppen fikk også heder og ble kåret til mest bærekraftig i kategorien "Consumer Goods Corporations", altså en egen kategori for konsernselskaper.
I tillegg til heder og ære gir prisen oss mulighet til å kalle oss bransjevinnere av Sustainable Brand Index i vår kommunikasjon internt og eksternt.
En hyggelig anerkjennelse av det gode arbeidet som gjøres innen bærekraft!
Mer informasjon om Sustainable Brand Index finner du her.