Sammen med Peppes Pizza står Dolly Dimple’s enda bedre rustet til å gi kundene gode matopplevelser også i fremtiden. Restaurant- og servicehandelsmarked er tøft, og på relativt kort tid har konkurransen blitt forsterket ved at flere aktører har etablert seg.
- Dolly Dimple’s er posisjonert for videre vekst, takket være de ansatte i Dolly Dimple’s som har gjort et utmerket arbeid med lønnsomhetsforbedringer og implementering av et tidsriktig og attraktivt konsept, sier kjedeleder Marianne Ødegaard Ribe. Vi er nå en veldrevet kjede som går inn i en ny og spennende fase, legger Marianne til.
- Potensialet for videre verdiskapning er størst ved å gå sammen. Begge merkevarene vil bestå og driften av restaurantene fortsetter som før, forteller hun videre.
- Driftskompetansen og bransjeerfaringene til ansatte vil være viktig å ta vare på i den nye virksomheten. Ansatte i Dolly Dimple’s vil få mulighet til å bli med på en spennende reise fremover, forteller Marianne.
En naturlig konsekvens i en konsolidering, er at det største selskapet får majoritetsandel. NorgesGruppen Servicehandel får derfor en minoritetsandel på cirka 20 prosent.
- Med et fortsatt eierskap i det nye selskapet, ønsker vi å bevare og videreutvikle en merkevare og et konsept som vi er stolte av. Peppes Pizza kom til oss fordi de ser at vi har gjort mye riktig og fordi det er mye å hente på å etablere en større og mer slagkraftig allianse, forteller Marianne.
Sammenslåingen forutsetter godkjennelse fra Konkurransetilsynet. Denne avklaringen kan vi vente i løpet av de nærmeste månedene. Før denne godkjennelsen er på plass, vil all vår drift fortsette som normalt.