NorgesGruppens butikker hadde fra 1. kvartal 2006 til 1. kvartal 2007, en omsetningsvekst på hele 59 %. Fairtrade produktene viser en generell omsetningsøkning, men sterkest vekst har det vært på frukt og grønt.
- Det er en gledelig utvikling at vi nå kan se en betydelig vekst av Fairtrade merkede produkter, sier kategoriansvarlig for Fairtrade i NorgesGruppen, Line Byberg Høienholm. - Dette er et viktig steg i riktig retning for å nå målet om 100 millioner i omsetning av Fairtrade produkter innen 2010.
Nye produkter
1. mai lanserte NorgesGruppen 7 nye Fairtrade merkede produkter. Dette er den største enkelt lanseringen vi har gjort siden inngåelsen av samarbeidsavtalen med Fairtrade Max Havelaar Norge i 2001. Vi jobber hele tiden med å optimalisere sortiment i forhold til hva kundene ønsker og fra 2. mai, vil man derfor også finne Fairtrade produktene som tidligere bare har vært å få kjøpt på Ultra, hos Meny eller hos Spar.
NorgesGruppen har i dag totalt førtiseks Fairtrade merkede produkter i sortiment.