NorgesGruppen skal være best på brød og bakervarer! Slik lyder den overordnede ambisjonen, og fra 4. februar får vi altså se om vi lykkes med dette. Da innføres nytt nasjonalt brødsortiment i alle våre kjeder. Alle profiler bytter hele sitt bakerileverte brødsortiment. Noe vil være helt nytt,og noe vil være forbedringer/oppgraderinger av tidligere bestselgere. Butikkene vil ha en blanding av felles, nasjonalt sortiment og et lokalt sortiment med produkter fra en rekke lokale bakere.
* Vi har forbedret oppskriftene på dagens brød
* Nye brødposer på alle brød
* Prissystem og tydelig merking
* Vi skaper flere nye brødserier:
- Håndverksbrød – ”Våre beste”
- Hverdag – ”Så godt”
- Helse – ”Naturlig Sunt”
- Lokale favoritter
Fokus på sunnere og bedre brød!
* Palmeolje: Endret til rapsolje på samtlige brød.
* Tilsatt gluten: Fjernet eller redusert mengden.
* Malt: Endret type malt der brødene hadde en ”kunstig” farge eller smak.
* Salt: Har redusert saltmengden på Helse spesifikke brød.
* Grovhet: Grovhetsprosenten er økt på de brødene som er rett over grensen for grovhetsbetegnelsen. Brukt større del av brødskala’n, uten å endre brødets karakter.
* Bedre ferskhold: Vi bruker lenger prosesser slik at vi får utviklet melets egenskaper gjennom bløtlegging, fordeiger og liggetider.