Topper bærekraftskåring

Topper bærekraftskåring

NorgesGruppen ble denne uken utnevnt til vinner i kategorien Forbruksvarer for konsernselskaper i Sustainable Brand Index.
16. mars 2022

I denne kategorien konkurrerer NorgesGruppen mot blant andre Orkla, Nestlé, Reitan og Procter & Gamble. Sustainable Brand Index er en årlig kåring av Nordens mest bærekraftige merkevarer. Indeksen rangerer merkevarer etter en lang rekke bærekraftskriterier.

Av samtlige bransjer er NorgesGruppens lavpriskjede KIWI høyt oppe på plass nr. 9. Flere aktører i matmarkedet ligger i toppsjiktet, deriblant Q-Meieriene, TINE, og Rørosmeieriet. Finn.no vinner totalt sett.

Joh. Kaffe, NorgesGruppens eget kaffebrenneri, er blant merkevarene med størst fremgang og vinner kategorien Drikkevarer.

- Vi er stolte av å vinne en av kategoriene i denne prisen, fordi denne kåringen er anerkjent i flere land, sier bærekraftsdirektør Signe Bunkholt Sæter. Hun legger til at Sustainable Brand Index er en av de aller største prisene innenfor bærekraft i dag.

NorgesGruppen jobber systematisk med reduksjon av klimagassutslipp, tiltak for bedre folkehelse, samt et mangfoldig arbeidsliv.  

23. mars arrangerer NorgesGruppen et helseseminar for å sette søkelys på muligheter og utfordringer innen sunnhet og folkehelse. Videre utgir NorgesGruppen en ny års- og bærekraftsrapport i anledning offentliggjøring av årsresultater den 31. mars. Les mer om dette på norgesgruppen.no.