Er du vår nye Produkteier?
ASKO har tatt i bruk et moderne prognose- og innkjøpssystem som benyttes på tvers av dagligvare- og serveringsmarkedet. Ved hjelp av maskinlæring arbeider vi systematisk med å forstå hvilke faktorer som påvirker salgsprognosene. Vi vet at teknologi alene ikke skaper verdi – det er samspillet mellom mennesker, systemer og prosesser som gir resultater. I ASKO Norge har vi etablert et dedikert team som, i tett samarbeid med både interne fagmiljøer og ekstern systemleverandør, utvikler innsikten i hvordan ulike påvirkningsfaktorer spiller inn i hele verdikjeden. Nå søker vi en produkteier som skal lede dette arbeidet, og bidra til at systemet utnyttes maksimalt – til støtte for økt effektivitet og økt konkurransekraft i NorgesGruppen.
Som Produkteier vil dine sentrale arbeidsoppgaver være:
· Ha personalansvar og bidra aktivt til utvikling, oppfølging og motivasjon av teamet.
· Sammen med interne og eksterne samarbeidspartnere identifisere utviklingsbehov og omsette disse til konkrete tiltak og oppgaver.
· Ansvarlig for prioritering av utviklingssaker og vedlikehold av backlog, samt oppfølging av utviklingsløp og fremdrift.
· Kvalitetssikre og teste løsninger i tett dialog med relevante parter, interne og eksterne.
· Sikre god kommunikasjon av status og progresjon til involverte interessenter.
· Håndtere feil og avvik på en strukturert og effektiv måte.
Vi ser etter deg som:
· Brenner for å sikre høy leveringskvalitet til kundene våre
· Har erfaring med ledelse på tvers av IT og forretning og/eller datadrevet beslutningsstøtte
· Trives med samarbeid på tvers av funksjoner og avdelinger
· Er proaktiv, nysgjerrig, detaljorientert og opptatt av kontinuerlig forbedring
· Kommuniserer godt og skaper gode relasjoner i verdikjeden
Hva tilbyr vi?
· En sentral rolle i et faglig sterkt miljø
· Mulighet til å påvirke og utvikle fremtidens prognosearbeid
· Samarbeid med dyktige kollegaer på tvers av organisasjonen
· En meningsfull jobb som er med på å styrke konkurransekraften til NorgesGruppen
Ønsket kompetanse:
· Høyere utdannelse, gjerne innen logistikk, økonomi eller ledelse
· God skriftlig fremstillingsevne
· Erfaring fra lignende rolle i FMCG, logistikk eller andre nærliggende bransjer
Hos oss får du:
· En sentral rolle i en avdeling som har stor betydning for ASKO og NorgesGruppens konkurransekraft.
· Faglig og personlig oppfølging og utvikling.
· Kjenne på stolthet over egen arbeidsplass - vi har det hyggelig og gøy på jobb.
· Goder som firmahytter, subsidiert kantine, bedriftsidrettslag, fri bruk av trimrom i tillegg til gode forsikringsordringer.
Stillingen vil være en del av utviklingsteamet i ASKO NORGE, som er en viktig funksjon for å sikre konkurransekraft. I rollen vil du ha tett samarbeid med andre funksjoner internt i ASKO og i NorgesGruppen. Du liker endringer, ser raskt kjernen i en problemstilling og skiller mellom det viktige og det mindre viktige. Du kan endre arbeidsinnhold, arbeidsmønster og arbeidsmåte i takt med skiftende behov fra omgivelsene.
ASKO NORGE er morselskapet for de regionale ASKO-selskapene og har ansvaret for nasjonale kundeavtaler innen dagligvare, storhusholdning og servicehandel samt sentrale utviklings-, drifts- og støttefunksjoner. Stillingen rapporterer til Leder Samhandling.
Har du spørsmål til stillingen er du velkommen til å kontakte Tore Martinsen, Leder Utvikling, på tlf. 90531381.
Vi ser frem til å motta din søknad så snarlig som mulig og senest innen 13.08.2025. Vi vurderer søknader fortløpende, så send oss gjerne din søknad i dag.