Spørsmål og svar
Her vil vi forsøke å legge inn ting du lurer på.
Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg?
- Åpne påloggingssiden til ditt selskap.
- Klikk på "GLEMT PASSORD, LÅS OPP KONTO ELLER HJELP"
- Klikk "Glemt passord?". Da blir du guidet gjennom en "sett nytt passord"-tjeneste i NANO.
Hvordan tilbakestille passord?
- Logg inn på NANO / Okta-hjemmesiden.
- Etter å ha autentisert NANO/Okta-kontoen din, klikker du på rullegardinmenyen i øverste høyre hjørne av hjemmesiden og velger "Innstillinger".
- Du vil bli sendt til innstillingssiden. Under seksjonen "Sikkerhetsmetoder" finner du alternativet for å tilbakestille passordet ditt.
Mistet telefon eller ny telefon, hvordan sette opp Okta Verify på nytt?
Okta Verify sikkerhetsapp (2 faktor som app), følger den fysiske telefonen. Får du deg ny telefon, må du Fjerne Okta Verify oppsett på "Innstillinger" på nettet, og deretter konfigurere Okta Verify på nytt ved å følge instruksjonene under "Vekk fra SMS" i menyen til venstre på denne nettsiden.
Jeg har skrevet inn feil passord flere ganger, og jeg kommer ikke inn.
Hvis du har skrevet inn feil passord flere ganger, har din NANO-konto nå blitt låst. Du kan selv åpne den igjen ved å velge «GLEMT PASSORD, LÅS OPP KONTO ELLER HJELP» og deretter «Lås opp konto». Her får du flere alternativer for å låse opp (via SMS, oppringt eller epost).
SMS-koden / engangskoden for to-faktorautentisering ble ikke mottatt på grunn av et feil eller utdaterte telefonnummer.
- Informer lederen din om dette problemet.
- Lederen vil logge inn på MinSide og oppdatere mobilnummeret ditt direkte i systemet.
Vennligst merk at denne prosessen vil endres når Workday implementeres.
Jeg har ikke aktivert min Nano – konto, hva gjør jeg?
- Søk i din mail eller blant dine meldinger etter ordet «NANO NorgesGruppen».
- Klikk på linken som ligger i mailen eller meldingen og følg instruksene på skjermen.
Jeg har ikke mottatt aktiveringslinken for NANO-kontoen min i innboksen. Hva bør jeg gjøre?
Hvis du ikke har mottatt aktiveringslinken i innboksen din, kontakt Brukerstøtte.
Jeg får ikke logget inn på MinSide / SuccessFactors?
Passordet som opprettes i Nano må være NYTT og UNIKT. Benyttes samme passord som for eksempel MinSide, så blir man låst ute av MinSide. Nano er en påloggingsløsning som setter nytt passord til dine applikasjoner.
Løsning: Gå til NANO påloggingssiden for ditt selskap og benytt «Glemt passord» funksjonen.
"Token utløpt" - hva er dette?
Aktiveringslinken fungerer kun en gang. Den skal kun benyttes ved aktivering av din Nano-konto. Hvis du allerede har gjennomført aktivering, så kan NANO sin påloggingsside benyttes for innlogging. Hvis du ikke har aktivert deg, så trenger du en ny aktiveringslink fra Brukerstøtte.
MERK: Mailadresse må være registrert på MinSide før man kontakter Brukerstøtte.
Brukerveiledning for registering av email på MinSide (PDF)
Jeg får ikke logget inn på MinSide / SuccessFactors?
Passordet som opprettes i Nano må være NYTT og UNIKT. Benyttes samme passord som for eksempel MinSide, så blir man låst ute av MinSide. Nano er en påloggingsløsning som setter nytt passord til dine applikasjoner.
Løsning: Gå til NANO påloggingssiden for ditt selskap og benytt «Glemt passord» funksjonen.
Jeg skrev inn nytt passord under klargjøring av min NANO konto, hvor gjelder dette passordet?
Dette passordet synkroniseres til alle de kontoer/applikasjoner du måtte ha, som i dag resettes ved bruk av nyttpassord.norgesgruppen.no, f.eks. Windows/PC og MinSide.
Mail fra Norgesgruppen med tittelen – «Ny pålogging oppdaget for Nano-kontoen din»
Dette er en standard sikkerhetsmail som sendes til deg hver gang nye enheter (mobil, pc, nettbrett) eller ny nettleser (IE, Chrome, Safari etc.) benyttes. Hvis du ikke gjenkjenner denne aktiviteten, så anbefales det på det sterkeste å endre passordet på din NANO-konto.