Markedskanaler for mat og drikke

Markedskanaler for mat og drikke

Andhøy, Institutt for Bransjeanalyse og Sissel Flesland har kartlagt alle markedskanalene der nordmenn kjøper mat og drikke.

31. oktober 2016

Nordmenn konsumerer mat og drikke i mange andre markedskanaler enn bare dagligvarebutikker, og det er god vekst i mange av markedskanalene. Utviklingen viser at matvanene til forbrukerne er i endring. Mange spiser stadig mer mat ute og netthandelen med mat øker.

Andhøy, Institutt for Bransjeanalyse og Sissel Flesland har kartlagt alle markedskanaler som nordmenn kjøper mat og drikke.

Markedskanalene for mat og drikke inkluderer både dagligvarebutikker, kiosker og bensinstasjoner, spesialforretninger, faghandelsbutikker, tax-freebutikker, nettbutikker, grensehandelbutikker og serveringssteder.

 

KONTAKTPERSON

Ingrid Solberg Gundersen
Kommunikasjonssjef Bærekraft, Finans og Konsern
97514495