Økt antall Tine-varer i NorgesGruppen
Nettavisen skaper i en artikkel 10. august inntrykk av et surnet forholdet mellom Tine og NorgesGruppen. Dette kjenner vi oss ikke igjen i. Vi har et godt samarbeid, tar inn flere produkter og bidrar til vekst for Tine.
TINE er en av våre største leverandører og en viktig samarbeidspartner. De to siste årene har vi økt salget av Tine-produkter med 6,5 prosent. I dag har vi 488 varelinjer fra TINE i salg i våre butikker, mot 482 varelinjer for tre år siden. Og i 2017 har vi tatt inn alle de 33 produktnyhetene Tine har kommet med.
De siste årene har det skjedd en utvikling innenfor meieri, med nye leverandører som Q-meieriene, Synnøve Finden og Rørosmeieriet. Det er vi glade for blant annet fordi det bidrar til økt innovasjon og nyskapning, noe som kommer våre kunder til gode.
Endringer februar 2017
Av plasshensyn kan vi ikke ta inn alle produkter fra alle leverandørene. Tar vi nye varer inn, må vi ta andre ut. I nyhetsvinduet i februar 2017 tok vi inn 700 nye produkter, og tilsvarende like mange ut. Vi tok inn alle nyhetene fra Tine, men valgte blant annet å ta ut 1,75 liter Tine 0,7% lettmelk i enkelte KIWI-butikker, til fordel for samme produkt fra Q-meieriene. I MENY og SPAR har vi derimot plass til 1,75 liter melk 0,7% fra begge leverandører. Og i alle kjedene har vi TINE 1 liter melk 0,7%.
Når det gjelder Sunniva-juice fra Tine, har vi ett bredt utvalg: 12 ulike juicer i 1 liter størrelse eller større. I februar valgte vi å ta ut Sunnivas 1,75 liter hos MENY - men ikke fra våre andre kjeder - for å gi økt vareutvalg og løfte innovasjoner. MENY erstattet Sunniva 1,75 liter med en helt ny kaldpresset juice-variant fra Synnøve Finden. Når det gjelder Tine kremfløte har vi 0,33 liters-varianten i alle våre kjeder, mens 0,7 literen er tatt ut da det er en sesongvare.