MENY Danmark kåret til årets supermarked for andre år på rad

MENY Danmark kåret til årets supermarked for andre år på rad

MENY Danmark er Årets Supermarked 2024. Dette har blitt stemt frem blant B.T.s lesere over noen uker i jul- og nyttårsperioden.

15. januar 2025

Kåringen som Årets Supermarked kommer for andre år på rad og er resultatet av nok et år med vekst, flere kunder og mer lojale kunder for MENY. Danmarks 12 største supermarkedkjeder var med i avstemningen.

Kjeden feirer 10-årsjubileum i år, og kåringen føyer seg dermed til et allerede festlig år. Kjededirektør Richo Boss var svært fornøyd da han tirsdag mottok diplomet på vegne av hele MENY ved en markering i MENY-supermarkedet på Borups Allé i Frederiksberg.

"Vi mener selv at vi gjør mye riktig, men det er alltid med stor spenning vi venter på kundenes dom i slike undersøkelser. Her føler jeg virkelig at kundene setter pris på at vi gjør en stor innsats hver dag for å inspirere og tilby gode varer, og for vår faglighet, samtidig som vi har konkurransedyktige priser. Så en stor takk til kundene og B.T.s lesere som har stemt oss frem til førsteplass," sier Richo Boss.

I den store merkevareundersøkelsen fra Loyalty Group høsten 2024 ble MENY vurdert som den mest attraktive supermarkedkjeden, samt best på økologi og produktkvalitet, inkludert kjøtt og pålegg, fisk og sjømat samt kolonialvarer. Dette tror Richo Boss også har hatt betydning for kåringen som Årets Supermarked 2024.

"Vi har en rekke lidenskapelige matarbeidere i butikkene som har mye kunnskap om disse kategoriene og produktene, og de gjør en enorm innsats hver dag for å yte den beste servicen og tilby et bredt utvalg av gode varer. Dette setter kundene pris på. Så det er i høy grad deres fortjeneste at vi har vunnet denne prisen," fortsetter han.

MENY har i 2024 blant annet satset på Danske Madskatte – nøye utvalgte danske produkter som utvikler dansk matkultur. Disse produktene er valgt med fokus på godt håndverk og innovasjon. Da Danske Madskatte ble introdusert i begynnelsen av 2024, inkluderte det 200 varer. Nå er antallet allerede oppe i rundt 700 ulike varer fra 50 dedikerte danske leverandører.

"Vi er oppriktig glade og stolte over denne kåringen, og jeg tør godt understreke at vi ikke kommer til å hvile på laurbærene. Det er hard konkurranse om kundene i dagligvarehandelen, og vi vet godt at det fortsatt er mye arbeid som gjenstår for både å holde på kundene og vinne nye kunder. Vi har mange planer og ideer for både i år og de kommende årene," sier Richo Boss.

 

For mer informasjon og kontaktperson, se Dagrofas pressemelding her.