Meny.no – et digitalt matunivers
Meny.no har på få år gått fra 7 til 47 millioner årlige besøk. Veksten gjorde meny.no til landets mest besøkte matkanal i desember 2020.
Med målrettet arbeid har MENY lykkes med å bygge opp et digitalt matunivers som er skreddersydd kundene. Meny.no har blitt en ledende matkanal med mange hundre tusen besøkende hver uke, og for mange forbrukere har nettsidene blitt et naturlig sted å gå for å få inspirasjon til oppskrifter eller for å handle mat på nett. MENY er opptatt av å ikke skille på fysisk butikk og nettbutikk, for det handler om å gi kunden en god handleopplevelse uavhengig av hvor kunden orienterer seg eller handler.
2020 var et spesielt år for MENYs nettbutikk, som mer enn doblet seg fra 2019. Den plutselige økningen i trafikk etter koronautbruddet og nedstengningen i mars 2020 krevde rask og stor omstilling, ikke minst en voldsom økning av kapasiteten. I tillegg gjorde MENY flere tekniske forbedringer i nettløsningen, som for eksempel å tilby alternativer når butikkene var utsolgt for en vare, noe som ofte kunne oppstå med stor pågang.
MENY forbedret også handleopplevelsen på meny.no gjennom 2020. Blant tiltakene var et løft på tilgjengelighet og teknisk løsning for kundeservice for å ivareta kundenes økende behov for hjelp og veiledning. For å ivareta smittevernet utviklet MENY en mulighet for å huke av om maten skulle settes utenfor døren i nettbestillingen. Slik kunne vi levere til kunder i karantene – kontaktløst.
Handlehjelpen, en tjeneste på tvers av NorgesGruppen, ble lansert i 2020. Den gjør det mulig å dele handlelister med andre, slik at flere kunne få hjelp med handelen i koronatiden.