Vi skal være kundens førstevalg av forbruksvarer og tjenester i matmarkedet, ha en verdikjede som er kostnadsledende og lede an i det grønne skiftet.

Vi skal være kundens førstevalg av forbruksvarer og tjenester i matmarkedet, ha en verdikjede som er kostnadsledende og lede an i det grønne skiftet.

NorgesGruppen - fakta

NorgesGruppen er en familie av konsepter med sterke posisjoner innen forbruksvarer
og tjenester i matmarkedet.

  • 2 107 butikker i hele landet (46 prosent egeneid)
  • KIWI, MENY, SPAR, Joker og Nærbutikken er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr netthandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • ca. 60 prosent av våre butikker og utsalgssteder eies og drives av selvstendige kjøpmenn, hvorav flere er aksjonærer i NorgesGruppen
  • Vi har 45 195 medarbeidere fra 70 ulike nasjonaliteter (69 prosent av de ansatte jobber i egeneid virksomhet)
  • Vi har 1200 samarbeidspartnere og leverandører

Ambisjonene i praksis

ASKO Oslofjord
ASKO Oslofjord

I 2020 har det automatiserte matvarelageret ASKO Oslofjord i Sande i Vestfold og Telemark tatt form. De første leveransene til KIWI, MENY, SPAR, Joker, Bunnpris og Nærbutikken starter høsten 2021.

Les mer
NorgesGruppen og Bama med ny samarbeidsmodell
NorgesGruppen og Bama med ny samarbeidsmodell

BAMA og NorgesGruppen har i mange år samarbeidet om å tilby forbrukerne frukt og grønt av høy kvalitet for å øke forbruket av sunne og ferske varer.

Les mer
Koronapandemien påvirker hva vi putter i handlekurven
Koronapandemien påvirker hva vi putter i handlekurven

Stengte grenser, minimalt med reising og at de aller fleste måltider spises hjemme får naturlig nok også konsekvenser for hvordan vi handler og hva vi spiser. Det ble tydelig i 2020.

Les mer

Siste nytt

Kundevekst ga rekordomsetning for NorgesGruppen
Kundevekst ga rekordomsetning for NorgesGruppen

NorgesGruppen leverer solid vekst i 2024. Driftsinntektene økte til 118 milliarder kroner (ekskl. IFRS 16), en vekst på 5,2 prosent fra året før.

Les mer
Nye tall: Halvert matsvinn for NorgesGruppen
Nye tall: Halvert matsvinn for NorgesGruppen

Nye tall viser at NorgesGruppen har halvert matsvinnet i sine butikker siden 2015. – Det er verken bra for lommeboka, miljøet eller samfunnet at spisbar mat går i søpla. Resultatene inspirerer til videre innsats i arbeidet med å redusere matsvinn, sier Runar Hollevik, konsernsjef i NorgesGruppen.

Les mer
KIWI er Norges best likte dagligvarekjede
KIWI er Norges best likte dagligvarekjede

Ferske tall fra analysebyrået YouGov viser at KIWI er landets sterkeste merkevare innen dagligvare. – Tusen takk til både kunder og medarbeidere, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.

Les mer
Års- og bærekraftsrapport

Års- og bærekraftsrapport

Her finner du våre års- og bærekraftsrapporter.