Vi skal være kundens førstevalg av forbruksvarer og tjenester i matmarkedet, ha en verdikjede som er kostnadsledende og lede an i det grønne skiftet.

Vi skal være kundens førstevalg av forbruksvarer og tjenester i matmarkedet, ha en verdikjede som er kostnadsledende og lede an i det grønne skiftet.

NorgesGruppen - fakta

NorgesGruppen er en familie av konsepter med sterke posisjoner innen forbruksvarer
og tjenester i matmarkedet.

  • 2 107 butikker i hele landet (46 prosent egeneid)
  • KIWI, MENY, SPAR, Joker og Nærbutikken er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr netthandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • ca. 60 prosent av våre butikker og utsalgssteder eies og drives av selvstendige kjøpmenn, hvorav flere er aksjonærer i NorgesGruppen
  • Vi har 45 195 medarbeidere fra 70 ulike nasjonaliteter (69 prosent av de ansatte jobber i egeneid virksomhet)
  • Vi har 1200 samarbeidspartnere og leverandører

Ambisjonene i praksis

ASKO Oslofjord
ASKO Oslofjord

I 2020 har det automatiserte matvarelageret ASKO Oslofjord i Sande i Vestfold og Telemark tatt form. De første leveransene til KIWI, MENY, SPAR, Joker, Bunnpris og Nærbutikken starter høsten 2021.

Les mer
NorgesGruppen og Bama med ny samarbeidsmodell
NorgesGruppen og Bama med ny samarbeidsmodell

BAMA og NorgesGruppen har i mange år samarbeidet om å tilby forbrukerne frukt og grønt av høy kvalitet for å øke forbruket av sunne og ferske varer.

Les mer
Koronapandemien påvirker hva vi putter i handlekurven
Koronapandemien påvirker hva vi putter i handlekurven

Stengte grenser, minimalt med reising og at de aller fleste måltider spises hjemme får naturlig nok også konsekvenser for hvordan vi handler og hva vi spiser. Det ble tydelig i 2020.

Les mer

Siste nytt

Ny KIWI-rapport løfter butikkyrket
Ny KIWI-rapport løfter butikkyrket

Under Arendalsuka lanserte KIWI rapporten Kassevis av muligheter, som gir et unikt innblikk i hverdagen i dagligvarebransjen og viser hvordan butikkyrket kombinerer kompetanse, ansvar og reelle karrieremuligheter. Rapporten handler om stolthet, inkludering, kompetanse og muligheter, og viser hvordan KIWI gir unge og voksne en vei inn i arbeidslivet – og en mulighet til å bli værende.

Uendret resultatmargin, økt omsetning for NorgesGruppen første halvår
Uendret resultatmargin, økt omsetning for NorgesGruppen første halvår

NorgesGruppen la 27. august frem regnskapet for første halvår 2025. Tallene viser en omsetningsvekst på 5,6 prosent. Resultatmarginen er uforandret sammenlignet med samme periode i fjor. De tilknyttede selskapene, som Dagrofa i Danmark, bidrar positivt til bunnlinjen.

Avgi din stemme i MENYs lokalmatvalg
Avgi din stemme i MENYs lokalmatvalg

MENY arrangerer lokalmatvalg og håper på gastronomisk høy valgdeltakelse. Én uke inn i valgkampen er 20 000 stemmer avgitt, og andebryst fra Gårdsand i Vestfold, Inderøysodd fra Inderøy slakteri og Kraftkar fra Tingvollost kniver foreløpig om topplasseringen. Stem på din favoritt innen 8. september!

Års- og bærekraftsrapport

Års- og bærekraftsrapport

Her finner du våre års- og bærekraftsrapporter.