Vi skal være kundens førstevalg av forbruksvarer og tjenester i matmarkedet, ha en verdikjede som er kostnadsledende og lede an i det grønne skiftet.

Vi skal være kundens førstevalg av forbruksvarer og tjenester i matmarkedet, ha en verdikjede som er kostnadsledende og lede an i det grønne skiftet.

NorgesGruppen - fakta

NorgesGruppen er en familie av konsepter med sterke posisjoner innen forbruksvarer
og tjenester i matmarkedet.

  • 2 140 butikker i hele landet (44 prosent egeneid)
  • KIWI, MENY, SPAR, Joker og Nærbutikken er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr netthandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • ca. 60 prosent av våre butikker og utsalgssteder eies og drives av selvstendige kjøpmenn, hvorav flere er aksjonærer i NorgesGruppen
  • Vi har 40 618 medarbeidere fra 70 ulike nasjonaliteter (66 prosent av de ansatte jobber i egeneid virksomhet)
  • Vi har 1200 samarbeidspartnere og leverandører

Ambisjonene i praksis

ASKO Oslofjord
ASKO Oslofjord

I 2020 har det automatiserte matvarelageret ASKO Oslofjord i Sande i Vestfold og Telemark tatt form. De første leveransene til KIWI, MENY, SPAR, Joker, Bunnpris og Nærbutikken starter høsten 2021.

Les mer
NorgesGruppen og Bama med ny samarbeidsmodell
NorgesGruppen og Bama med ny samarbeidsmodell

BAMA og NorgesGruppen har i mange år samarbeidet om å tilby forbrukerne frukt og grønt av høy kvalitet for å øke forbruket av sunne og ferske varer.

Les mer
Koronapandemien påvirker hva vi putter i handlekurven
Koronapandemien påvirker hva vi putter i handlekurven

Stengte grenser, minimalt med reising og at de aller fleste måltider spises hjemme får naturlig nok også konsekvenser for hvordan vi handler og hva vi spiser. Det ble tydelig i 2020.

Les mer

Aktuelt fra NorgesGruppen

Ansvarlig rekrutteringspraksis i våre verdikjeder
Ansvarlig rekrutteringspraksis i våre verdikjeder

King instituttet, NorgesGruppen og Unil har lansert en rapport som tar for seg ansvarlig rekrutteringspraksis i våre verdikjeder. Dette skjedde på et seminar i regi av King instituttet der Fagsjef Bjart Pedersen (NG) og Fagsjef Maria Hammer Hardie (Unil) holdt innlegg om hvordan NorgesGruppen og UNIL jobber med denne tematikken.

Les mer
Klatrer oppover på kåring over mest attraktive arbeidsgivere
Klatrer oppover på kåring over mest attraktive arbeidsgivere

NorgesGruppen er best i dagligvarebransjen, og ligger på en topp-plassering sammen med noen av Norges mest kjente merkevarer og virksomheter.

Les mer
Løftet jordbærsalget med 24 prosent
Løftet jordbærsalget med 24 prosent

Aldri har sesongen for norske jordbær vært like lang som i år. Rekordlang sesong førte til 24 prosent vekst i salget, og kundene kunne finne norske jordbær i butikk helt frem til høstferien.

Les mer
Års- og bærekraftsrapport

Års- og bærekraftsrapport

Her finner du våre års- og bærekraftsrapporter.